И это всё МОЁ
Производительность Chromium увеличилась за счет новой фичи - асинхронизации отрисовки содержимого веб-страницы.
groups.google.com/a/chromium.org/forum/#!topic/graphics-dev/RQanMIHsH8w (как включить эту эксперементельную функцию, написано здесь)
bugs.chromium.org/p/chromium/issues/detail?id=6...

Суть в том, что декодирование картинки убрано из зависимости от растеризации остальное области, с которой связана картинка, что позволяет отрисовывать веб-страницу, не дожидаясь окончания обработки картинки, как-то так.
This is the tracking bug for changes necessary in cc to allow pending tree activation to not be blocked on image decodes. The idea is to selectively schedule image decodes for tiles using the ImageDecodeService and not add it as a dependency on the raster task. The image will be skipped during raster of tiles which depend on it. Once the image decode is finished, the region for this image is invalidated on the next pending tree to re-raster these tiles. The pending tree may be created on the impl thread, or the invalidation can be merged with the pending tree from the main frame.
As of Chrome version: 61.0.3117, checker-imaging is enabled as a finch trial on the canary channel. With the feature enabled, the renderer compositor will no longer block a frame on a lengthy image decode and will instead draw without the image while the decode is performed asynchronously on a worker thread.

Группы Google